Inschrijvingsformulier 2017-2018

Wens je

  1. lid te worden van de Vlaamse Squashfederatie?
  2. je lidmaatschap te vernieuwen?
  3. je interclubploegen in te schrijven voor het seizoen 2017-2018?

dan vragen we je dit document volledig in te vullen en ons te bezorgen vóór 20 juni 2017. Voor meer info en de reglementen, verwijzen we naar onze website www.vsf.be. Van zodra u onderstaand inschrijvingsformulier volledig ingevuld hebt, zal je een mail ontvangen ter bevestiging. In deze mail zijn ook de nodige documenten terug te vinden om de interclubploegen in te schrijven. Dit document moet ons bezorgd worden voor 20 juni. Het document met interclubspelers moet voor 1 juli bezorgd worden.

Alle info (affiches, squashagenda, …) kan opgehaald worden op het secretariaat van de Vlaamse Squashfederatie op de volgende momenten:

  • Maandagavond 28 augustus tussen 19u en 21u
  • Van maandag 28 augustus tot en met donderdag 31 augustus tijdens de kantooruren (ma/di/do van 9u30-12u00 en 13u00-16u00 op woensdag van 9u30-12u00)
  • Maandag 4 september (9u30-12u00 en 13u00-16u00)
  • Op vrijdag 1 september is het kantoor uitzonderlijk gesloten omwille van elektriciteitswerken in het gebouw van Sport Vlaanderen

Indien de club zijn materiaal niet komt ophalen tijdens één van de hierboven vermelde data, zal het materiaal opgestuurd worden voor een forfaitair bedrag van 50 euro.

Overzicht speeldagen seizoen 2017-2018

Eredivisie HEREN & DAMES: vrijdag om 20u30
1ste tot en met 5de divisie HEREN: donderdag, vrijdag of zondag
1ste tot en met 2de divisie DAMES: woensdag, vrijdag of zondag
MASTERS: woensdag
PROVINCIALE COMPETITIE: te bepalen door het provinciale comité

Inrichten van tornooien

Voor de clubs die rekening willen houden met de interclub om hun tornooi te plannen, geven we hieronder de interclubweken. De weken vermeld in rood, zullen enkel gebruikt worden in geval van grote reeksen.

Competitieweken: 36-37-38-39-41-43-45-46-48-49-50-3-5-6-9-10-11-12-13-16-17-18
Eredivisieweken: 38-39-41-43-45-46-48-49-50-3-5-9-10-11-12
Provinciale kampioenschappen: 7 & 8 oktober
Vlaams kampioenschap junioren: 16 oktober – 22 oktober
Vlaams kampioenschap senioren: 20 november – 26 november
Belgisch kampioenschap junioren: 22 januari – 28 januari
Belgisch kampioenschap senioren: 19 februari – 25 februari
BK Teams Masters: 14 maart, 21 maart, 28 maart

BK Teams eredivisie: 21 april, 22 april, 28 april
Belgisch kampioenschap masters & dubbels: 21 mei – 27 mei

Overzicht van de planning 2017-2018

Dunlop Circuit

De VSF zorgt voor de inschrijvingen, maakt de tabellen, zorgt voor de organisatie ter plaatse en zij is verantwoordelijk voor de nazorg. Zij verzorgt de ranking na ieder tornooi en zorgt voor de prijzen. Op de finaledag op het einde van het seizoen volgt de prijsuitreiking. Het inschrijvingsgeld (€12 per speler) is voor de organiserende club. Voorwaarden voor de clubs:

  • € 405 (de club ontvangt hiervoor een factuur). Voor de finale is dit € 460.
  • Alle terreinen ter beschikking stellen gedurende de hele duur van het tornooi.
  • Eén verantwoordelijke voorzien die de hele dag (vanaf begin 1ste match tot einde laatste match) aanwezig is om mee te helpen aan de tornooitafel.

Beker van Vlaanderen

  • Inschrijven voor de Beker van Vlaanderen is vrijblijvend. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zal er gespeeld worden met een uitspeelschema of poule.
  • Dames mogen tegen de heren spelen.
  • Bij elke ontmoeting worden 3 enkelwedstrijden en 1 dubbelwedstrijd gespeeld.
  • De eerste ronde wordt regionaal gespeeld.
  • Er moeten aparte lijsten opgemaakt worden indien een club met twee of meer ploegen wenst deel te nemen.

Vlaams Kampioenschap jeugd

Het VK jeugd wordt jaarlijks in één van onze aangesloten clubs gespeeld. De clubs kunnen bij de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen vóór 20 juni 2017 een bod doen per aangetekende brief aan het secretariaat van de VSF, “Vlaams kampioenschap junioren”, t.a.v. Rudy Cleymans, Vorselaarsebaan 62, 2200 Herentals.

Voorwaarden voor de clubs:

  • Het bod moet minimum € 1000 bedragen, want anders wordt het kampioenschap in het Vlaams Squashcentrum in Herentals georganiseerd. De hoogst biedende club krijgt het kampioenschap toegewezen.
  • De VSF zorgt voor de inschrijvingen, maakt de tabellen, doet de organisatie ter plaatse en is verantwoordelijk voor de nazorg. Referees, bekers en vervoerskosten personeel worden betaald door de VSF.
  • De organiserende club moet alle terreinen ter beschikking stellen gedurende de hele duur van het tornooi. Er wordt getracht om alle plaatsen uit te spelen.
  • De organiserende club voorziet maaltijden en drank voor de organisatie ter plaatse en doet een receptie na de prijsuitreiking.
  • Het inschrijvingsgeld (€15 per speler) is voor de club.
  • Minimum aantal courts: 4.

Opleiding tornooiplanner

Iedere club en iedere organisator die een tornooi onder de auspiciën van de VSF organiseert is verplicht om  één persoon af te vaardigen naar de opleiding van de tornooiplanner. Indien iemand van de club deze opleiding de voorbije jaren reeds gevolgd heeft, is dit niet meer nodig. De opleiding wordt gegeven door het secretariaat op onderstaande datum :

  • Maandag 28 augustus 2017 van 19u tot 20u in het secretariaat van de Vlaamse Squashfederatie
  • Op afspraak tijdens de kantooruren 

Clubs zijn verplicht een week op voorhand in te schrijven via het secretariaat. Indien een club niemand afvaardigt, wordt het tornooi niet als een VSF-tornooi erkent en krijgen de spelers geen punten voor hun ranking. Indien iemand van de club de voorbije jaren iemand afgevaardigd heeft, ben je vrijgesteld voor deze opleiding. Dit geldt voor alle aangevraagde tornooien en dus ook die behoren tot een of ander circuit. De club krijgt het jaar nadien geen tornooi toegewezen.

BELANGRIJK

  • De clubs bezorgen hun interclublijsten tegen 1 juli. De interclublijsten van eredivisie worden naar alle teams uit die reeks (heren en dames) gestuurd. De clubs krijgen 7 kalenderdagen om een geargumenteerde opmerking over de volgorde van de spelers naar het secretariaat te sturen. De uiteindelijke beslissing van de volgorde ligt nog steeds bij de commissie sport. Die beslissing is definitief.
  • Indien de facturen van het voorbije boekjaar niet betaald zijn op 1 juni kan de club geen ploegen inschrijven voor het seizoen 2017-2018.
  • Indien alle facturen voor de inschrijvingen van de ploegen en de interclubspelers niet zijn betaald op 1 september krijgen de ploegen geen punten. Ze krijgen punten voor het klassement vanaf het moment dat de verschuldigde bedragen op de rekening van de federatie staan.
  • Spelers toevoegen en schrappen kan tot 31 augustus.
  • De facturen voor de spelers die achteraf en voor 31 augustus aan de interclublijsten worden toegevoegd, moeten voor 10 september worden betaald, ongeacht de uitgiftedatum van de factuur. Voor de spelers die voor 31 augustus van de interclublijst worden geschrapt ontvangt de club een kredietnota.
  • De afrekening van de recreantenfacturen gebeurt op het einde van het seizoen (eind mei).
  • Ploegen uit 3de, 4de en 5de divisie heren en 2de divisie dames moeten ervoor zorgen dat 2 personen (heren) en 1 persoon (dames) de spelregelavond gevolgd hebben. Indien dit niet het geval is, moeten zij de spelregelavond tijdens het nieuwe seizoen volgen.

button-word-lid1