Inschrijvingsformulier 2020-2021

Wens je

  1. lid te worden van Squash Vlaanderen?
  2. je lidmaatschap te vernieuwen?
  3. je interclubploegen in te schrijven voor het seizoen 2020-2021?

De inschrijving van de club met interclubploegen gebeurt in 3 stappen: het online inschrijvingsformulier voor de inschrijving van de club, het document voor de inschrijving van de ploegen en het document met het inschrijven van de interclubspelers per ploeg. Deze documenten moeten aan het secretariaat van SQV bezorgd worden vóór 1 augustus. Een club die lid wil worden zonder interclub moet enkel het online inschrijvingsformulier indienen. Voor meer info en de reglementen, verwijzen we naar onze website www.squashvlaanderen.be.

Van zodra je het online inschrijvingsformulier volledig ingevuld hebt, zal je een mail ontvangen ter bevestiging.

Alle info voor het nieuwe seizoen kan opgehaald worden op het secretariaat van Squash Vlaanderen op de volgende momenten:

  • Maandagavond 7 september tussen 19u en 21u
  • Van maandag 7 september tot en met vrijdag 11 september tijdens de kantooruren (ma/di/do van 9u30-12u00 en 13u00-16u00 op woe/vrij van 9u30-12u00)

Indien de club zijn materiaal niet komt ophalen tijdens één van de hierboven vermelde data, zal het materiaal opgestuurd worden voor een forfaitair bedrag van 50 euro.

Overzicht speeldagen seizoen 2020-2021

Eredivisie HEREN & DAMES: vrijdag om 20u30
1ste tot en met 5de divisie HEREN: donderdag, vrijdag of zondag
1ste tot en met 2de divisie DAMES: woensdag, vrijdag of zondag
MASTERS: woensdag
PROVINCIALE COMPETITIE: vrijdag, zaterdag of zondag

Inrichten van tornooien

Voor de clubs die rekening willen houden met de interclub om hun tornooi te plannen, geven we hier een overzicht van de planning van seizoen 2020-2021.

Provinciale kampioenschappen: 26 & 27 september
Vlaams kampioenschap junioren: 12 oktober – 18 oktober
Vlaams kampioenschap senioren: 16 november – 22 november
Belgisch kampioenschap junioren: 25 januari – 31 januari
Belgisch kampioenschap senioren: 1 maart – 7 maart
BK Teams Masters: 17 maart, 24 maart, 31 maart
BK Teams eredivisie: 24 april, 25 april, 8 mei
Belgisch kampioenschap masters & dubbels: 24 mei – 30 mei

Overzicht van de planning 2020-2021

Dunlop Circuit

SQV zorgt voor de inschrijvingen, maakt de tabellen, zorgt voor de organisatie ter plaatse en is verantwoordelijk voor de nazorg. Zij verzorgt de ranking na ieder tornooi en zorgt voor de prijzen. Op de finaledag op het einde van het seizoen volgt de prijsuitreiking. Het inschrijvingsgeld (€13 per speler) is voor de organiserende club. Voorwaarden voor de clubs:

  • € 450 (de club ontvangt hiervoor een factuur). Voor de finale is dit € 500.
  • Alle terreinen ter beschikking stellen gedurende de hele duur van het tornooi.
  • Eén verantwoordelijke voorzien die de hele dag (vanaf begin 1ste match tot einde laatste match) aanwezig is om mee te helpen aan de tornooitafel.

Beker van Vlaanderen

  • Inschrijven voor de Beker van Vlaanderen is vrijblijvend en zal doorgaan van minimum 12 inschrijvingen. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zal er gespeeld worden met een uitspeelschema of poule.
  • Dames mogen tegen de heren spelen.
  • Bij elke ontmoeting worden 3 enkelwedstrijden en 1 dubbelwedstrijd gespeeld.
  • De eerste ronde wordt regionaal gespeeld (indien mogelijk, afhankelijk van de inschrijvingen).
  • Er moeten aparte lijsten opgemaakt worden indien een club met twee of meer ploegen wenst deel te nemen.

Vlaams Kampioenschap jeugd

Het Vlaams kampioenschap jeugd wordt jaarlijks in één van onze aangesloten clubs gespeeld. De clubs kunnen bij de inschrijvingen voor het nieuwe seizoen vóór 1 augustus een bod doen per aangetekende brief aan het secretariaat van Squash Vlaanderen, “Vlaams kampioenschap junioren”, t.a.v. Kim Hannes, Vorselaarsebaan 62, 2200 Herentals.

Voorwaarden voor de clubs:

  • Het bod moet minimum € 1000 bedragen, want anders wordt het kampioenschap in het Vlaams Squashcentrum in Herentals georganiseerd. De hoogst biedende club krijgt het kampioenschap toegewezen.
  • SQV zorgt voor de inschrijvingen, maakt de tabellen, doet de organisatie ter plaatse en is verantwoordelijk voor de nazorg. Referees, bekers en vervoerskosten personeel worden betaald door SQV.
  • De organiserende club moet alle terreinen ter beschikking stellen gedurende de hele duur van het tornooi. Er wordt getracht om alle plaatsen uit te spelen.
  • De organiserende club voorziet maaltijden en drank voor de organisatie ter plaatse en doet een receptie na de prijsuitreiking.
  • Het inschrijvingsgeld (€16 per speler) is voor de club.
  • Minimum aantal courts: 4.

Opleiding tornooiplanner

Iedere club en iedere organisator die een tornooi onder de auspiciën van SQV organiseert is verplicht om  één persoon af te vaardigen naar de opleiding van de tornooiplanner. Indien iemand van de club deze opleiding de voorbije jaren reeds gevolgd heeft, is dit niet meer nodig. De opleiding wordt gegeven door het secretariaat op onderstaande datum:

  • Maandag 7 september 2020 van 19u tot 20u in het secretariaat van Squash Vlaanderen
  • Op afspraak tijdens de kantooruren

Clubs zijn verplicht een week op voorhand in te schrijven via het secretariaat. Indien een club niemand afvaardigt, wordt het tornooi niet als een SQV-tornooi erkend en krijgen de spelers geen punten voor hun ranking. Indien iemand van de club de voorbije jaren iemand afgevaardigd heeft, ben je vrijgesteld voor deze opleiding. Dit geldt voor alle aangevraagde tornooien en dus ook die behoren tot een of ander circuit. De club krijgt het jaar nadien geen tornooi toegewezen.

BELANGRIJK

  • De clubs bezorgen hun interclublijsten tegen 1 augustus. De interclublijsten van eredivisie worden naar alle teams uit die reeks (heren en dames) gestuurd. De clubs krijgen 7 kalenderdagen om een geargumenteerde opmerking over de volgorde van de spelers naar het secretariaat te sturen. De uiteindelijke beslissing van de volgorde ligt nog steeds bij de commissie sport. Die beslissing is definitief.
  • Spelers toevoegen en schrappen kan tot 31 augustus.
  • Ploegen uit 3de, 4de en 5de divisie heren en 2de divisie dames moeten ervoor zorgen dat 2 personen (heren) en 1 persoon (dames) de spelregelavond gevolgd hebben. Indien dit niet het geval is, moeten zij de spelregelavond tijdens het nieuwe seizoen volgen.